Ścieżka kariery zawodowej oparta jest na ciągłym rozwoju – nie tylko na polu własnych kompetencji, ale także, a być może przede wszystkim, na polu własnych umiejętności komunikacyjnych, samoświadomości.
Komunikacja- zjawisko to jest tak oczywiste i całkowicie dla nas naturalne, że nie zawsze zdajemy sobie sprawę z jej istnienia w niemal każdej dziedzinie czy części naszego życia; niezaprzeczalnie jesteśmy istotami żyjącymi w społeczeństwie. Najczęstszy podział komunikacji to ten na werbalną i niewerbalną, jednak cały proces jest dość mocniej skomplikowany, wiele czynników na siebie nachodzi, natomiast najważniejszy cel pozostaje niezmienny: istotą komunikacji jest wymiana pewnych informacji, czy to o faktach, spostrzeżeniach lub uczuciach danej chwili. Jedną z istotnych przestrzeni, w której porozumiewanie się i komunikacja międzyludzka powinna zachodzić niemal bez zaburzeń jest biznes. Bardzo szeroko rozumiany. I zdać należy sobie sprawę, że nie chodzi tu wyłącznie o porozumiewanie się między dwiema stronami, ale także o prawidłową komunikację tzw. wielostronną – w dobie powszechnie dostępnej i używanej elektroniki, wszelkie komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych, stronach WWW czy mailach również świadczą o firmie, sposobie, stylu komunikacji. Niezwykle ważną kwestią jest, by cały ten proces był jak najmocniej przemyślany i dokładnie dopracowany, jak wiadomo jakość obsługi klienta, kultura biznesu buduje standard marki na rynku.
Bardzo dobrym sposobem na przywrócenie ładu w zaburzonych procesach komunikacyjnych jest trening interpersonalny. Niezależnie od tego, czy pracujemy w wielkich korporacjach czy małych rodzinnych firmach, warto raz na jakiś czas skorzystać z oferty treningu interpersonalnego i poprawić oraz udoskonalić swoje umiejętności. Trening interpersonalny pomaga w zwiększeniu samoświadomości, rozwoju osobistym na wielu płaszczyznach. Autorefleksja dotycząca własnych emocji podczas pracy w grupie pozwala zdobyć bezcenną wiedzę o mechanizmach rządzących naszym organizmem, ponadto podczas treningu można bardziej zrozumieć siebie, zyskać świadomość swoich myśli, zachowań, doświadczyć otrzymywania informacji zwrotnej od osób z grupy. Co istotne w biznesie, trening taki wzmaga naszą asertywność, jednocześnie sprawiając, że sytuacje trudne i konfliktowe będziemy potrafili rozwiązywać znacznie skuteczniej.
Artykuł przygotowany przy współpracy z firmą Corel.
Komunikat prasowy