Jak oczarować klienta? Kilka prostych sposobów, które działają!

Remigisz Szulc
29.12.2023

Merytoryczne argumenty zawsze pomagają, gdy chcesz pozyskać przychylność klienta i nakłonić go do podpisania lukratywnej umowy na zamówienie towarów lub zakup usługi. Z pewnością docenią je osoby poszukujące prawdziwych specjalistów.  Jednak w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie biznesu i przy zaostrzonej konkurencji tradycyjne metody pozyskiwania klientów mogą już nie wystarczać. Firmy muszą być kreatywne i innowacyjne, aby wyróżnić się na tle rywali z branży. Podajemy kilka nieszablonowych pomysłów, wśród których są m.in. personalizowane prezenty. Dowiedz się więcej z dalszej części artykułu.

Zaskocz klienta niebanalną formą oferty

Często wystarczy niewielka zmiana, aby pozytywnie wpłynąć na czyjąś decyzję. Wiedzą o tym doskonale działy HR, analizujące podczas rekrutacji portfolio kandydatów. Przy kilkudziesięciu zgłoszeniach, każde kolejne zaczyna wyglądać podobnie. Wyróżniają się te, które są zarówno profesjonalne, jak i przyciągają uwagę niewielkim szczegółem. Wychodzenie poza utarty schemat to strategia dobra także w negocjacjach biznesowych. Jeśli zatem chcesz olśnić klienta, spróbuj wykorzystać do prezentacji oferty nowoczesne technologie.

Doskonałym pomysłem chociażby dla branży projektowej i budowlanej jest korzystanie z rozwiązań rozszerzonej rzeczywistości. Wizualizowanie spodziewanych rezultatów pracy pomaga przekonać klientów do przedstawionej wizji. Użycie technologii VR oraz AR jest też zapowiedzią unikalnych doświadczeń podczas realizacji zlecenia oraz dowodem na to, że firma rozwija się zgodnie z tempem aktualnych trendów.

Można również rozważyć zaproszenie klienta na branżowe wydarzenie. Opłacenie biletu to forma inwestycji w wiedzę partnera biznesowego, z którym będzie się współpracowało. Wspólnie spędzony czas pozwoli nawiązać bliższą relację i umożliwi ukazać szczegóły oferty w szerszym kontekście. Pokaże ponadto, że danemu przedsiębiorstwu zależy na długofalowej współpracy, a nie tylko na jednorazowym zainkasowaniu należności. Kto dba o profesjonalny wizerunek, ten zbiera owoce w postaci lojalności.

Postaw na eleganckie prezenty personalizowane

Najlepiej, jeśli prezenty personalizowane będą po prostu pomysłowe i właściwie opakowane. Wówczas cena upominku ma drugorzędne znaczenie. Przekonanie prywatnej firmy do współpracy za pomocą drobnego podarunku zadziała wówczas, jeżeli eleganckie prezenty personalizowane będą bezpośrednio związane z ofertą. Częstą praktyką jest przecież przesyłanie próbek, aby klient mógł przetestować działanie produktu. Należy jednak zadbać o właściwą oprawę takiej przesyłki.

Nie musisz sięgać do głębokich pokładów własnej kreatywności. Skup się na szczegółach oferty, a personalizowane prezenty przygotują za Ciebie specjaliści. MagicPack proponuje tworzenie indywidualnych paczek na podstawie przesłanego briefu. Zawrzyj w nim, jaki cel chcesz osiągnąć, czym zajmuje się Twój potencjalny klient i określ maksymalny budżet. W ten sposób prezenty personalizowane będą idealnym uzupełnieniem przedłożonej oferty.

Gdy uda się nawiązać współpracę, pamiętaj, aby przez cały czas dbać o relacje. Ekskluzywne prezenty biznesowe mogą być doskonałą formą docenienia zaufania, jakim inne przedsiębiorstwo obdarzyło Twoją firmę. Pod koniec roku wybierz personalizowane prezenty na gwiazdkę i raz jeszcze przypomnij, że cieszysz się z podjętego partnerstwa biznesowego. Takimi drobnymi gestami z pewnością sprawisz, że klient dwa razy rozważy wybór konkurencyjnej oferty i będzie pozytywnie nastawiony na perspektywę długofalowej kooperacji.

Komunikat prasowy

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie