Często słyszy się o tzw. zawodach przyszłości i profesjach, na które jeszcze długo będzie zapotrzebowanie. Na tej liście na pewno można umieścić szeroko pojęte pozycjonowanie stron internetowych. Zajmują się tym specjaliści w różnych dziedzinach marketingu internetowego, zatrudnieni w profesjonalnych agencjach SEO. W naszym artykule wyjaśniamy, na czym polega praca przy pozycjonowaniu stron oraz zastanawiamy się, czy rzeczywiście warto ją wykonywać.
Pozycjonowanie to proces, który ma na celu poprawienie pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarce Google na najważniejsze frazy. Na przykład: właścicielowi pizzerii w Warszawie bardzo zależy na tym, aby osoby wpisujące w Google frazę „najlepsza pizza Warszawa” od razu zobaczyły stronę jego lokalu. Takie przykłady można mnożyć.
Firmy – chcąc czy nie chcąc – muszą inwestować w pozycjonowanie, aby zapewnić sobie widoczność w wyszukiwarce. Bez tego zasięg ich oferty jest mocno ograniczony, czyli po prostu tracą klientów. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że jedynie znikomy procent użytkowników największej wyszukiwarki przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że chcąc pozyskiwać więcej klientów z Internetu, trzeba być w TOP 10 Google na wybrane frazy.
To oczywiście zależy od tego, jakie zadania zostaną jej przydzielone. Warto podkreślić, że nad pozycjonowaniem strony internetowej klienta zawsze pracuje zespół specjalistów. Są w nim osoby odpowiedzialne za:
Jak widać zakres specjalizacji wymaganych do pozycjonowania strony jest bardzo szeroki.
Do najważniejszych zalet pracy w agencji SEO na stanowisku bezpośrednio związanym z pozycjonowaniem stron klientów można zaliczyć:
W Polsce działa co najmniej kilkaset pełnoprawnych agencji SEO. Do tego dochodzą jeszcze tysiące freelancerów, którzy wykonują drobne zlecenia na rzecz małych, najczęściej lokalnych firm. Wielu z nich ostatecznie i tak przechodzi pod skrzydła agencji, ponieważ tylko to gwarantuje dostęp do atrakcyjnych, ambitnych zleceń i lepsze zarobki.
Warto podkreślić, że pracy w agencji SEO może szukać nie tylko specjalista z zakresu pozycjonowania czy optymalizacji technicznej stron internetowych. Agencje potrzebują również utalentowanych copywriterów, content writerów, specjalistów PR czy analityków internetowych. Jeśli masz kwalifikacje w którejkolwiek z tych dziedzin, to śmiało aplikuj do agencji.
Rada
Agencje SEO chętnie podejmują współpracę w formie zdalnej, dlatego nie musisz wybierać wyłącznie spośród agencji działających w Twojej miejscowości.
Jedną z najbardziej renomowanych i najlepiej ocenianych agencji SEO jest FunkyMEDIA, która oferuje profesjonalne, skuteczne pozycjonowanie stron, jak również szereg innych działań z dziedziny marketingu internetowego.
Artykuł partnera.