Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega ta praca? Czy warto pracować w agencji SEO?

Maciej Piwowski
03.11.2022

Często słyszy się o tzw. zawodach przyszłości i profesjach, na które jeszcze długo będzie zapotrzebowanie. Na tej liście na pewno można umieścić szeroko pojęte pozycjonowanie stron internetowych. Zajmują się tym specjaliści w różnych dziedzinach marketingu internetowego, zatrudnieni w profesjonalnych agencjach SEO. W naszym artykule wyjaśniamy, na czym polega praca przy pozycjonowaniu stron oraz zastanawiamy się, czy rzeczywiście warto ją wykonywać.

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie to proces, który ma na celu poprawienie pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarce Google na najważniejsze frazy. Na przykład: właścicielowi pizzerii w Warszawie bardzo zależy na tym, aby osoby wpisujące w Google frazę „najlepsza pizza Warszawa” od razu zobaczyły stronę jego lokalu. Takie przykłady można mnożyć.

Firmy – chcąc czy nie chcąc – muszą inwestować w pozycjonowanie, aby zapewnić sobie widoczność w wyszukiwarce. Bez tego zasięg ich oferty jest mocno ograniczony, czyli po prostu tracą klientów. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że jedynie znikomy procent użytkowników największej wyszukiwarki przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że chcąc pozyskiwać więcej klientów z Internetu, trzeba być w TOP 10 Google na wybrane frazy.

Czym zajmuje się osoba pracująca przy pozycjonowaniu stron?

To oczywiście zależy od tego, jakie zadania zostaną jej przydzielone. Warto podkreślić, że nad pozycjonowaniem strony internetowej klienta zawsze pracuje zespół specjalistów. Są w nim osoby odpowiedzialne za:

  • techniczne aspekty SEO (np. poprawki w kodzie strony, przyspieszenie ładowania witryny etc.),
  • tworzenie treści (SEO copywriterzy, content writerzy),
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych zgodnie z zasadami Google,
  • dostosowanie strony do oczekiwań użytkowników pod kątem UX.

Jak widać zakres specjalizacji wymaganych do pozycjonowania strony jest bardzo szeroki.

Zalety pracy przy pozycjonowaniu stron

Do najważniejszych zalet pracy w agencji SEO na stanowisku bezpośrednio związanym z pozycjonowaniem stron klientów można zaliczyć:

  • względną pewność zatrudnienia (pozycjonowanie jest niezbędną inwestycją w marketing internetowy, dlatego trudno się spodziewać, aby w przewidywalnej przyszłości spadło zapotrzebowanie na takie usługi),
  • niezłe zarobki, uzależnione od zajmowanego stanowiska i realnego wkładu w proces pozycjonowania strony klienta,
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, specjalistycznego oprogramowania,
  • ciągły rozwój (branża SEO non stop się rozwija, musząc nadążyć za zmianami algorytmu Google),
  • pozycjonowanie wymaga łączenia różnych specjalizacji przy pracy nad danym projektem, dlatego członkowie zespołu uczą się od siebie, a nabyte umiejętności mogą się im przydać w przyszłości (np. na innym stanowisku czy po założeniu własnej agencji).

Praca w agencji SEO może być bardzo satysfakcjonująca i… dobrze płatna

W Polsce działa co najmniej kilkaset pełnoprawnych agencji SEO. Do tego dochodzą jeszcze tysiące freelancerów, którzy wykonują drobne zlecenia na rzecz małych, najczęściej lokalnych firm. Wielu z nich ostatecznie i tak przechodzi pod skrzydła agencji, ponieważ tylko to gwarantuje dostęp do atrakcyjnych, ambitnych zleceń i lepsze zarobki.

Warto podkreślić, że pracy w agencji SEO może szukać nie tylko specjalista z zakresu pozycjonowania czy optymalizacji technicznej stron internetowych. Agencje potrzebują również utalentowanych copywriterów, content writerów, specjalistów PR czy analityków internetowych. Jeśli masz kwalifikacje w którejkolwiek z tych dziedzin, to śmiało aplikuj do agencji.

Rada

Agencje SEO chętnie podejmują współpracę w formie zdalnej, dlatego nie musisz wybierać wyłącznie spośród agencji działających w Twojej miejscowości.

Jedną z najbardziej renomowanych i najlepiej ocenianych agencji SEO jest FunkyMEDIA, która oferuje profesjonalne, skuteczne pozycjonowanie stron, jak również szereg innych działań z dziedziny marketingu internetowego.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.