Czego wymaga się od copywritera? Sprawdź, czy to zawód dla Ciebie

Antoni Kwapisz
28.02.2022

Praca copywritera cieszy się w ostatnich latach bardzo dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród osób, które uważają, że potrafią dobrze pisać i chcą na tym zbudować swoją karierę zawodową. Rzeczywiście, pracy dla dobrych copywriterów nie brakuje – zatrudniają ich przede wszystkim agencje marketingowe, ale też wydawnictwa czy portale internetowe (najczęściej jednak w formie współpracy B2B). Chcesz zostać zawodowym copywriterem? Na początek sprawdź, czego wymaga się od osób wykonujących tę profesję.

Doskonała znajomość zasad języka polskiego

Bez tego nie masz wielkich szans na zrobienie kariery w tym zawodzie. Co prawda copywriterzy nie zawsze tworzą artykuły i inne dłuższe teksty (są tacy, którzy specjalizują się w wymyślaniu haseł reklamowych, nazw firm etc.), ale i tak musisz się spodziewać, że każdy potencjalny pracodawca będzie chciał sprawdzić Twoje kompetencje w posługiwaniu się językiem polskim. Znajomość zasad pisowni, bogaty zasób słownictwa, niepopełnianie błędów ortograficznych i interpunkcyjnych – to absolutna podstawa.

Kreatywność i otwarty umysł

Od copywritera wymaga się pracy twórczej, co w praktyce oznacza, że musisz umieć myśleć samodzielnie i niesztampowo. Jeśli np. otrzymasz zlecenie napisania „jakiegoś artykułu o usługach pogrzebowych”, to powinieneś błyskawicznie wpaść na konkretny, ciekawy pomysł i równie atrakcyjnie go zrealizować.

Gotowość do ciężkiej pracy pod presją czasu

Presja czasu jest tym, co na co dzień towarzyszy zawodowym copywriterom. Obecnie tworzą oni treści przede wszystkim do Internetu, a jest to bardzo szybkie medium. W dodatku dobry copywriter jednocześnie może realizować kilka projektów, z których każdy ma krótki deadline. Nie jest to więc praca dla osób, które mają problem z organizowaniem sobie dnia, terminowością i rzetelnym podchodzeniem do powierzonych obowiązków.

Umiejętność wykonywania pracy z dowolnego miejsca

Zawód copywritera jest wręcz stworzony do pracy zdalnej. Można go wykonywać praktycznie z dowolnego miejsca na świecie, choć oczywiście nie zawsze będzie to plaża w tropikach. Licz się natomiast z tym, że agencja, która zaproponuje Ci współpracę, nie zapewni Ci miejsca przy biurku – raczej będzie oczekiwać, że sam zorganizujesz sobie środowisko pracy, najprawdopodobniej w domu. Jeśli więc masz problemy ze skupieniem się na zadaniu poza biurem, to może Ci być ciężko odnaleźć się w zawodzie copywritera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie