Praca copywritera cieszy się w ostatnich latach bardzo dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród osób, które uważają, że potrafią dobrze pisać i chcą na tym zbudować swoją karierę zawodową. Rzeczywiście, pracy dla dobrych copywriterów nie brakuje – zatrudniają ich przede wszystkim agencje marketingowe, ale też wydawnictwa czy portale internetowe (najczęściej jednak w formie współpracy B2B). Chcesz zostać zawodowym copywriterem? Na początek sprawdź, czego wymaga się od osób wykonujących tę profesję.
Bez tego nie masz wielkich szans na zrobienie kariery w tym zawodzie. Co prawda copywriterzy nie zawsze tworzą artykuły i inne dłuższe teksty (są tacy, którzy specjalizują się w wymyślaniu haseł reklamowych, nazw firm etc.), ale i tak musisz się spodziewać, że każdy potencjalny pracodawca będzie chciał sprawdzić Twoje kompetencje w posługiwaniu się językiem polskim. Znajomość zasad pisowni, bogaty zasób słownictwa, niepopełnianie błędów ortograficznych i interpunkcyjnych – to absolutna podstawa.
Od copywritera wymaga się pracy twórczej, co w praktyce oznacza, że musisz umieć myśleć samodzielnie i niesztampowo. Jeśli np. otrzymasz zlecenie napisania „jakiegoś artykułu o usługach pogrzebowych”, to powinieneś błyskawicznie wpaść na konkretny, ciekawy pomysł i równie atrakcyjnie go zrealizować.
Presja czasu jest tym, co na co dzień towarzyszy zawodowym copywriterom. Obecnie tworzą oni treści przede wszystkim do Internetu, a jest to bardzo szybkie medium. W dodatku dobry copywriter jednocześnie może realizować kilka projektów, z których każdy ma krótki deadline. Nie jest to więc praca dla osób, które mają problem z organizowaniem sobie dnia, terminowością i rzetelnym podchodzeniem do powierzonych obowiązków.
Zawód copywritera jest wręcz stworzony do pracy zdalnej. Można go wykonywać praktycznie z dowolnego miejsca na świecie, choć oczywiście nie zawsze będzie to plaża w tropikach. Licz się natomiast z tym, że agencja, która zaproponuje Ci współpracę, nie zapewni Ci miejsca przy biurku – raczej będzie oczekiwać, że sam zorganizujesz sobie środowisko pracy, najprawdopodobniej w domu. Jeśli więc masz problemy ze skupieniem się na zadaniu poza biurem, to może Ci być ciężko odnaleźć się w zawodzie copywritera.