Planujesz utworzyć nowe stanowisko pracy w Twojej firmie i szukasz opcji jego dofinansowania? Być może zainteresuje Cię możliwość uzyskania grantu z Funduszu Pracy na utworzenie stanowiska pracy zdalnej. Taki grant może przyznać starosta, a o szczegółach przeczytasz w naszym poradniku.
Grant na utworzenie stanowiska pracy zdalnej może zostać przyznany w przypadku zatrudnienia osoby bezrobotnej, która:
Grant nie może zostać przyznany, jeśli osoba bezrobotna jest małżonkiem, rodzicem, rodzeństwem lub dzieckiem (biologicznym lub przysposobionym) pracodawcy lub przedsiębiorcy.
Pracodawca, który otrzyma grant, zobowiązuje się do zatrudnienia skierowanego bezrobotnego na okres minimum 12 miesięcy w pełnym wymiarze czasu pracy lub 18 miesięcy w połowie wymiaru czasu pracy.
W przypadku niewywiązania się z warunków umowy (np. skrócenie okresu zatrudnienia), pracodawca będzie musiał zwrócić część grantu proporcjonalną do czasu zatrudnienia. Jeśli grant nie zostanie wykorzystany zgodnie z umową, zwrot następuje w pełnej wysokości wraz z odsetkami.
W ramach grantu pracodawca może uzyskać dofinansowanie do utworzenia stanowiska pracy zdalnej w wysokości do 6-krotności minimalnego wynagrodzenia obowiązującego w dniu zawarcia umowy. Dzięki temu może pokryć część kosztów zatrudnienia, co ułatwia tworzenie nowych miejsc pracy, szczególnie w formie pracy zdalnej. Grant można przeznaczyć np. na zakup wyposażenia niezbędnego do wykonywania pracy na odległość.
Szczegółowych informacji na temat zasad udzielania grantu na utworzenie stanowiska pracy zdalnej udzieli Ci miejscowy Powiatowy Urząd Pracy.