Home office - jak urządzić biuro w domu?

Maciej Piwowski
16.12.2020

W dzisiejszych czasach home office jest jedną z głównych metod pracy na stanowiskach, gdzie można pozwolić sobie na pracę zdalną. Warto jednak pamiętać, że praca z domu nie powinna się różnić od tej w biurze. By zadbać o odpowiednią atmosferę można odpowiednio zaaranżować przestrzeń do pracy w swoim mieszkaniu, by pracować jak najefektywniej.

Meble do home office

Chcąc dobrze przygotować przestrzeń w domu do pracy warto zadbać o odpowiednie meble. Jeśli nie posiadamy osobnego pomieszczenia do aranżacji domowego biura, warto zastanowić się nad kompaktowymi rozwiązaniami, które pozwolą przekształcić sypialnię czy salon na tymczasowe biuro. Meble do domu do pracy w ofertach wielu sklepów meblowych są różne https://vivaldimeble.pl/pl/394-home-office-biuro-w-domu - mogą być składane, dzięki czemu zaoszczędzimy sporo miejsca, a przestrzeń robocza nie będzie ciągle nam przypominać o pracy w czasie wolnym.

Mogą to być biurka rozsuwane, dzięki czemu pracować możemy w zmiennych warunkach. Czasem przodem do ściany lub przodem do pomieszczenia czy okna, w zależności od potrzeb. Zmienne ustawienie może też sprzyjać unikaniu rutyny, która przełożyć się może na naszą efektywność. Innym rozwiązaniem może być biurko chowane. W czasie pracy spełniać będzie wszelkie wymogi biurka pracowniczego, a po zakończonych obowiązkach, biurko może zostać złożone do postaci szafki na ścianie.

W taki sposób zaoszczędzimy bardzo dużo przestrzeni w pomieszczeniu, jednocześnie nie rezygnując z efektywnej pracy przy biurku w domu.

Home office to wymagająca odpowiednich przygotowań działalność. Odpowiednie dobranie mebli i aranżacja biura to podstawa. Jeśli posiadamy przestrzeń specjalnie wygospodarowaną dla domowego biura warto zakupić biurko, które pomieści wszelkie niezbędne przedmioty i sprzęt, który pomagać nam będzie w pracy.

Biurko to podstawa w domowym biurze, jednak nie należy zapominać także o szafkach, komodzie czy wygodnym krześle. Wszystkie te elementy domowego biura mają na celu zwiększyć nasz komfort pracy i zadbać o dobrze zaaranżowaną przestrzeń z miejscem na przechowywanie wszelkich niezbędnych i ważnych przedmiotów. Warto więc także posiadać w swoim domowym biurze regał, który pomieści wszystkie niezbędne rzeczy.

Zalety pracy w domu

Pracując z domu pracownik ma większą kontrolę czasu nad swoim dniem pracy. W domu panować może też większy spokój niż w biurze, pod warunkiem, że zadbamy o odpowiednie zasady dla wszystkich domowników w czasie trwania pracy. Praca na miejscu to też oszczędność czasu i pieniędzy wydawanych na codzienne dojazdy do biura. Jedną z większych zalet home office to wysoki poziom satysfakcji, dzięki odpowiednio dobranym otoczeniu i warunków pracy.

Najczęstsze błędy w aranżacji domowego biura

Źle zaprojektowane biuro w domu może przerzucić się na wyniki pracy. Warto więc wiedzieć, jakich błędów należy unikać.

  1. Słabe oświetlenie - nie warto zasłaniać okien firankami czy zasłonami, ponieważ odpowiednia ilość naturalnego światła pozwoli nam na efektywną pracę. Jeśli razi nas ostre słońce, warto pomyśleć nad zamontowaniem rolet dzień-noc, które uregulują ilość wypadanych promieni słonecznych do pomieszczenia. Dobre oświetlenia pomaga się skoncentrować. W porze zimowej warto zadbać o odpowiednie doświetlenie miejsca pracy - lampka na biurko o ledowych żarówkach sprawdzi się tutaj idealnie.
  2. Niski sufit - wysoki sufit dodaje pomieszczeniu powagi i przestrzeni. Nie warto więc dodatkowo obniżać sufitu pomieszczenia, w którym pracujemy. Dodatkowo, im wyższy sufit, tym więcej możliwości dekoracyjnych ścian i aranżacji całego wnętrza, a także możliwość zamontowania odpowiedniego oświetlenia na suficie.
  3. Aranżacyjny “bałagan” - jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie zaaranżować przestrzeń w biurze, warto zwrócić się do specjalisty. Dzięki temu unikniemy tzw. bałaganu aranżacyjnego. Brak ładu w miejscu pracy będzie sprzyjał naszej dekoncentracji i rozpraszaniu.

Jeśli odpowiednio zadbamy o przestrzeń do pracy w domu z pewnością będzie ona efektywna i nie sprawi nam problemu oddzielenie domowych obowiązków od tych,które wykonujemy w czasie pracy.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie