Jak napisać maila do rekrutującej osoby, aby znacznie zwiększyć swoje szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną?

Coraz więcej firm upraszcza model rekrutacji wykorzystując do tego Internet. W wielu ogłoszeniach o pracę można się spotkać z informacją, że preferowaną formą udostępnienia CV i listu motywacyjnego jest przesłanie tych dokumentów pocztą elektroniczną. Jest to najwygodniejsze rozwiązanie dla osoby prowadzącej rekrutację. Już na tym etapie warto zadbać o to, aby mail się wyróżniał, co może realnie zwiększyć szansę otrzymania zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną. Jak zatem napisać wiadomość mailową w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę? Oto kilka cennych wskazówek.

Zadbaj o profesjonalny adres

Wysłanie maila z podaniem z adresu np. buziaczek2001@gmail.com nie jest zbyt dobrym pomysłem. Osoba rekrutująca może pomyśleć, że kandydat jest mało poważny lub wprost stroi sobie żarty. Poza tym tego typu adresy bardzo często są filtrowane przez zabezpieczenia skrzynki i automatycznie trafiają do SPAM-u. Lepiej więc stwórz wcześniej „normalny” adres w stylu jan.kowalski@gmail.com.

Prawidłowy tytuł

Prawidłowy, czyli właściwie jaki? W przypadku wiadomości zaadresowanej do osoby odpowiedzialnej za rekrutację, należy zadbać o konkret. Daruj sobie jakieś poetyckie frazy. W tytule zawrzyj podstawowe informacje, np. „Dokumenty aplikacyjne na stanowisko doradcy handlowego – Jan Kowalski”. Nie jest to może szczyt kreatywności, ale taka wiadomość przynajmniej od razu zdradza, o co Ci właściwie chodzi. W przypadku dynamicznie prowadzonej rekrutacji jest to bez wątpienia duży atut.

Elegancka treść

Treść maila, który trafi na skrzynkę osoby rekrutującej, nie może być napisana zbyt swobodnym językiem. Nie sil się jednak na przesadną urzędowość stylu. Zacznij od eleganckiego, zawsze mile widzianego „Dzień dobry”, które brzmi znacznie lepiej niż oschłe „Witam”. W dalszej części maila krótko wyjaśnij, kim jesteś, czego chcesz i oczywiście wyraź nadzieję na nawiązanie z Tobą kontaktu.

Bezpieczne załączniki

Bardzo dobrym sposobem na zwrócenie uwagi osoby prowadzącej rekrutację jest podkreślenie w treści maila, że załączniki do wiadomości są wolne od złośliwego oprogramowania. Oczywiście musisz to wcześniej sprawdzić, aby nie rzucać słów na wiatr. W dobie powszechnego zagrożenia cyberprzestępczością, dbałość o czyjeś cyfrowe bezpieczeństwo jest godna pochwały i powinno to zostać docenione przez rekrutera.

Pamiętaj o stopce!

Mail z podaniem o pracę powinien być konkretny, schludny i czytelny. Zadbaj więc o prawidłowy układ treści. Stosuj pogrubienia, akapity, nie używaj długich, zbitych fragmentów tekstu. Na końcu wiadomości koniecznie umieść też krótką stopkę z podstawowymi informacjami na swój temat – numerem telefonu, linkami do profili w mediach społecznościowych oraz ewentualnie dodaj tam swoje zdjęcie. Takie elementy na pewno wpłyną na pozytywny odbiór wiadomości przez osobę prowadzącą rekrutację i zachęcą ją do otwarcia załączników.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.