Jak szukać młodych talentów do pracy w swojej firmie? Poradnik dla pracodawców

Krzysztof Jagielski
27.10.2020

Chyba każdy pracodawca marzy o tym, aby zbudować zespół z młodych ludzi, którzy będą poznawać tajniki danej branży pod jego okiem, szybko się rozwijać i docelowo osiągnąć status wysokiej klasy specjalistów. Jest to najlepsza ścieżka, ponieważ przede wszystkim eliminuje konieczność rekrutowania pracowników z rynku, czyli de facto kosztownego podkupywania ich konkurencji. W dodatku młody człowiek, dla którego praca w danej firmie jest wstępem do kariery, siłą rzeczy jest emocjonalnie związany z przedsiębiorstwem, co może się przełożyć na jego lojalność. Pytanie tylko, gdzie i jak szukać takich młodych talentów? Sprawdź nasze podpowiedzi.

Przejdź się na lokalne uczelnie

Z pewnością będą one zainteresowane współpracą z Twoją firmą w zakresie chociażby udzielania stażów studentom. Możesz również zapytać o opcję poinformowania studentów ostatnich roczników o prowadzonej rekrutacji. Skontaktuj się z samorządem studenckim, który bardzo chętnie przekaże żakom wiadomość o prowadzonym naborze.

Zaproponuj objęcie patronatem klasy w szkole

Jeśli przede wszystkim zależy Ci na pozyskaniu młodych ludzi z konkretnym fachem w ręku, to świetnym pomysłem będzie utworzenie klasy patronackiej w szkole zawodowej czy technikum. Szkoły bardzo chętnie się na to zgadzają, ponieważ dla nich też jest to forma promocji oraz uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej. Klasa patronacka polega na tym, że uczniowie mają zapewnione miejsce odbywania praktyk, a najzdolniejsi także otrzymują propozycję pracy. Czasami w grę wchodzi również prowadzenie lekcji przez firmowych specjalistów.

Uruchom program stażowy

Firma prowadząca program stażowy ma ogromne szanse na pozyskanie najzdolniejszych młodych ludzi, którzy będą stanowić trzon jej kadry w niedalekiej przyszłości. Taki program wymaga oczywiście finansowania – aby zwiększyć jego atrakcyjność trzeba zaproponować uczestnikom coś więcej, niż tylko możliwość przebywania w środowisku specjalistów. Pisząc wprost: trzeba wypłacać stypendia. Jest to jednak inwestycja, która docelowo może się bardzo opłacić, bo przecież zaoszczędzisz sporo pieniędzy na rekrutacji oraz podkupywania specjalistów konkurencji.

Zainwestuj w atrakcyjny wizerunek pracodawcy

Młodzi ludzie, szczególnie ci uzdolnieni w jakiejś ważnej dziedzinie, przy wyborze pracodawcy kierują się nie tylko wysokością wynagrodzenia. Ważne jest dla nich to, aby firma dawała im perspektywę rozwoju oraz tworzyła przyjazne, kreatywne środowisko pracy. Możesz to pokazać poprzez wykreowanie odpowiedniego wizerunku przedsiębiorstwa. Wykorzystuj do tego naturalne kanały komunikacji z młodymi kadrami, czyli m.in. media społecznościowe, blog, stronę internetową, YouTube etc.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie