Praca w call center jest bezwartościowa? Niekoniecznie! Tego się w niej nauczysz

Krzysztof Jagielski
08.10.2020

Call center nie jest wymarzonym miejscem pracy – można wręcz napisać, że mało kto chciałby wykonywać taki zawód, a osoby, które to robią, często stereotypowo są uważane za mało ambitne, źle wykształcone czy leniwe. To oczywiście skrajnie niesprawiedliwa ocena. W rzeczywistości praca w call center może być świetnym przetarciem przed kontynuowaniem kariery zawodowej. Mało jest miejsc, w których można się szybko nauczyć tak wartościowych rzeczy. Jakich dokładnie? Sprawdź w naszym poradniku.

Asertywność

Call center uczy jej w mistrzowski sposób. Pracując w ten sposób każdego dnia ma się do czynienia z ludźmi nieobliczalnymi, wulgarnymi, zwyczajnie chamskimi, nieszanującymi drugiego człowieka. Trzeba mieć w sobie mnóstwo asertywności, aby nie dać się sprowokować i nie wdać w pyskówkę, która niestety zawsze obciąża pracownika.

Cierpliwość

To kolejna przydatna cecha, jakiej uczy praca w call center. Wymaga ona ogromnej cierpliwości, ponieważ często pracownik musi kilkakrotnie dzwonić do jednego klienta i za każdym razem tłumaczyć mu dokładnie to samo. Działa to również w drugą stronę: klienci dzwoniący do call center często nie mają elementarnej wiedzy np. na temat oferty, z jakiej skorzystali, dopytując o rzeczy oczywiste. Łatwo tutaj o frustrację, której pracownik call center nie może oczywiście okazywać.

Praca pod presją czasu

Od pracowników call center, zwłaszcza pionów sprzedażowych, oczekuje się wyników. Normą są plany rozpisywane na każdy dzień – na przykład obowiązkowe wykonanie 200 telefonów. Zdarza się, że jeden klient zajmie pracownikowi tak dużo czasu, że trzeba będzie go później nadrobić, a to oczywiście generuje stres. Można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że żadna inna praca nie uczy tak wykonywania swoich obowiązków pod presją czasu, jak właśnie call center.

Skuteczna sprzedaż

Call center jest doskonałym przetarciem dla osób, które wiążą swoją karierę zawodową z handlem i szeroko pojętą sprzedażą. Zasada jest prosta: jeśli opanujesz sztukę sprzedawania przez telefon (którym przecież klient może w dowolnym momencie rzucić), to bez problemu poradzisz sobie na stanowisku wymagającym pracy z klientem twarzą w twarz. Nieprzypadkowo doświadczenie w call center jest uznawane za ogromny atut podczas rekrutacji na stanowisko przedstawiciela handlowego.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.