Pracujesz za biurkiem? Postaw na aktywność fizyczną!

Remigisz Szulc
13.07.2021

Praca za biurkiem wydaje się być spełnieniem marzeń. Komfortowe warunki, klimatyzacja, ładny wystrój, dostęp do kawy i herbaty, możliwość zjedzenia śniadania czy lunchu w kuchni itd. – to pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą na myśl o pracy biurowej. Druga strona tego medalu jest jednak mniej atrakcyjna. To cała masa problemów zdrowotnych spowodowanych przesiadywaniem przed komputerem 8 lub więcej godzin na dobę. Jeśli sam pracujesz za biurkiem, to koniecznie zadbaj o siebie i zacznij się ruszać. Sprawdź, dlaczego warto.

Dotlenienie organizmu

Pracując w biurze masz ograniczony kontakt ze świeżym powietrzem i przez wiele godzin wdychasz mieszaninę gazów oraz różnego rodzaju zanieczyszczeń. To prowadzi do niewielkiego niedotlenienia, które objawia się tym, że po pracy jesteś bardzo zmęczony i nie masz na nic ochoty. Najlepszym lekarstwem jest ruch, który pozwoli Ci szybko dotlenić organizm.

Profilaktyka chorób kręgosłupa

Praca za biurkiem sprzyja wadom kręgosłupa, które mogą się pogłębiać latami. Jest to zresztą kluczowy czynnik ryzyka, na jaki są narażone osoby wykonujące obowiązki biurowe. Aktywność fizyczna pozwala zadbać o kręgosłup, zwłaszcza odcinek lędźwiowy i szyjny. Stanowi to ważny element profilaktyki na przykład rwy kulszowej.

Wyższa efektywność

Pracownicy biurowi, którzy regularnie uprawiają sport, są bardziej efektywni, co dowiodły liczne badania. Dlatego w dużych korporacjach standardowo udostępnia się pracownikom karty sportowe, z których zdecydowanie warto korzystać. Dotleniając organizm, w tym mózg, będziesz pracować szybciej i popełniać mniej błędów, co przełoży się na wyższą ocenę przełożonych. No i nie będziesz musiał zostawać po godzinach czy tym bardziej zabierać pracy do domu.

Mniejsze ryzyko nadwagi i otyłości oraz chorób układu krążenia

To także mocny argument przemawiający za tym, aby pracując za biurkiem koniecznie szukać okazji do uprawiania sportu. Nie musisz codziennie biegać, ale już wizyta na basenie 2-3 razy w tygodniu, siłownia, jazda na rowerze (może jesteś w stanie ograniczyć korzystanie z samochodu?) czy nawet długie spacery na pewno pozytywnie wpłyną na Twoją formę.

Pracownicy biurowi bardzo często mają nadwagę, chorują na otyłość czy mają problemy z nadciśnieniem, co jest spowodowane charakterem ich pracy i małą dawką ruchu. Czas najwyższy to zmienić.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.