W ogłoszeniach o pracę wiele firm zaznacza, że warunkiem koniecznym, który musi zostać spełniony przez kandydata, jest znajomość języka angielskiego np. na poziomie B1 czy B2. Wiele osób nie potrafi rozszyfrować tych poziomów. Odnoszą się one do Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (CEFR), czyli międzynarodowego standardu określającego poziom znajomości języka obcego, w tym angielskiego. Co oznaczają poszczególne poziomy? Sprawdź to w naszym poradniku.
Osoba na tym poziomie rozumieć i używa prostych zwrotów w języku angielskim. Może się w nim komunikować tylko w ograniczonym zakresie, na przykład przedstawić się czy zapytać o drogę.
Będąc na tym poziomie rozumiesz proste zdania i potrafisz porozumieć się w codziennych sytuacjach, ale nie dasz sobie rady w konwersacji profesjonalnej. Twoja swoboda wypowiedzi jest ograniczona.
To przyzwoity poziom znajomości angielskiego ,umożliwiający prowadzenie rozmowy na znajome tematy, związane z pracą, hobby etc. Będąc na tym poziomie potrafisz w miarę swobodnie porozmawiać z osobą, dla której angielski jest językiem ojczystym, ale nadal popełniasz błędy.
Ten poziom oznacza umiejętność płynnego porozumienia się po angielsku, również w spontanicznych sytuacjach. Rozumiesz teksty z prasy, potrafisz prowadzić rozmowę na tematy zawodowe. Tego poziomu zwykle wymagają firmy szukające kandydatów na stanowiska biurowe i korporacyjne.
Oznacza bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, przejawiającą się w swobodnym rozumieniu nawet skomplikowanych tekstów i bezproblemowym prowadzeniu konwersacji na najróżniejsze, w tym specjalistyczne tematy.
Na tym poziomie są osoby, które porozumieją się po angielsku praktycznie tak samo jak po polsku. Nie ma dla Ciebie znaczenia, w jakim języku prowadzona jest rozmowa czy zapisany tekst.