Branża IT uchodzi za wyjątkowo atrakcyjną dla pracowników z uwagi na wysokie wynagrodzenia i stały rozwój. Okazuje się, że karierę mogą w niej zrobić nie tylko umysły ścisłe i osoby posiadają twarde kompetencje techniczne. W IT pracuje wielu humanistów, których naturalne predyspozycje również mogą być bardzo przydatne. Do czego? Oto kilka przykładów.
Branża IT ma duże zapotrzebowanie na treści, takie jak opisy produktów i usług, teksty marketingowe, artykuły poradnikowe, teksty SEO, artykuły blogowe i wiele innych. Za tworzenie takich treści często odpowiadają zatrudnieni w przedsiębiorstwach IT humaniści.
Każda firma IT prowadzi jakieś działania marketingowe, co pozostaje na głowie wewnętrznych działów marketingu – a tworzą je głównie humaniści. Tutaj przydatne są nie tylko umiejętności tworzenia treści, ale też prowadzenia kampanii SEO, mediów społecznościowych, montażu filmów czy analizy badań konsumenckich.
Tak, humaniści świetnie radzą sobie z zarzadzaniem zespołami, ponieważ posiadają wcale nie tak powszechne umiejętności miękkie i komunikacyjne. Do rzadkości nie należą sytuacje, w których na czele zespołów złożonych z wysokiej klasy specjalistów IT stoją osoby, które nie do końca orientują się w zadaniach swoich podwładnych, natomiast potrafią skutecznie prowadzić projekty.
Humaniści są wręcz niezbędnymi pracownikami w firmach IT, które realizują zlecenia dla klienta końcowego. Ten klient wymaga obsługi ze strony osób, których język jest dla niego zrozumiały, umiejących rozmawiać z laikami i przekazywać nawet skomplikowane zagadnienia w jasny, przystępny sposób