Rozmowa o pracę wypadła świetnie? Dlaczego więc nie dzwonią?

Krzysztof Jagielski
13.10.2017

Rozmowa kwalifikacyjna to zawsze ogromny stres dla osoby ubiegającej się o atrakcyjną pracę. Najgorsze następuje jednak dopiero później. W żadnej poważnej firmie decyzja o zatrudnieniu kandydata nie zapada od razu. Trzeba ją najpierw przedyskutować, porównać kilka kandydatur i dopiero wtedy skontaktować się z wybrańcem. Oczekiwanie na telefon jest frustrujące, szczególnie gdy zaczyna się niepokojąco przedłużać. Masz pewność, że rozmowa o pracę wypadła świetnie, a mimo to nikt jeszcze się z Tobą nie skontaktował? Poznaj możliwe przyczyny.

Korporacyjny system rekrutacji

Jeśli ubiegasz się o pracę w korporacji, to niemal na pewno powodem braku odzewu jest właśnie bardzo skomplikowany i czasochłonny sposób rekrutowania nowych pracowników. Nawet jeśli rekruter jest Tobą zachwycony, to decyzja i tak nie należy do niego. Swoją opinię musi przekazać przełożonemu, ten jeszcze komuś innemu, a w przypadku wysokich stanowisk kandydaturę musi zatwierdzić sam prezes. To wszystko trwa.

Nie spodziewaj się więc, że otrzymasz odpowiedź w ciągu kilku dni. W niektórych korporacjach proces rekrutacji na ważne stanowisko może zająć nawet kilka tygodni.

Znaleźli kogoś lepszego

Musisz brać pod uwagę scenariusz, w którym Twoja kandydatura wcale nie zrobiła wielkiego wrażenia na firmie. Być może o to samo stanowisko starało się więcej osób o podobnych lub nawet większych kwalifikacjach, co w oczywisty sposób zmniejszyło Twoje szanse na zatrudnienie.

Jeśli telefon nie dzwoni przez 3-4 tygodnie, to możesz przyjąć do wiadomości, że pracę dostał ktoś inny. Zawsze jednak warto skontaktować się z firmą i poprosić o potwierdzenie tej informacji. Pamiętaj, że sformułowanie: „Skontaktujemy się i poinformujemy o naszej decyzji” jest sztampowe i pada z ust rekrutera w sposób mechaniczny – nie przywiązuj do tego zbyt dużej wagi.

Oferta jest już nieaktualna

Oczywiście czasami zdarza się, że w trakcie prowadzonej rekrutacji firma dochodzi do wniosku, że właściwie nie jest jej potrzebny nowy pracownik. Mogło się przecież okazać, że obowiązki zostały podzielone pomiędzy inne osoby, a te świetnie sobie z nimi radzą. Czasami też rekrutuje się następcę spośród osób już zatrudnionych. Wówczas ogłoszenie będzie zwyczajnie nieaktualne. Nie licz na to, że firma zachowa się kulturalnie i poinformuje Cię o tym.

Zły numer telefonu

To naprawdę się zdarza! Osoba prowadząca rekrutację mogła źle zapisać Twój numer i teraz nie może się z Tobą skontaktować. Dlatego pamiętaj, aby po zakończeniu rozmowy zapytać, jak długo będziesz czekać na odpowiedź. Gdy termin minie, to we własnym zakresie skontaktuj się z firmą i poproś o informację na temat wyników rekrutacji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie