Telefon od headhuntera często jest bardzo zaskakujący, zwłaszcza dla osób, które w ostatnim czasie nie rozglądały się za nową pracą, nie wysyłały CV, a nawet nie rozpuszczały wici wśród znajomych. Headhunterzy potrafią jednak dotrzeć do najlepszych kandydatów własnymi kanałami, starając się zwerbować ich przed konkurencją. Z naszego poradnika dowiesz się, jak poprowadzić rozmowę z headhunterem, by wywalczyć dla siebie jak najwięcej korzyści.
Headhunterzy z reguły nie zdradzają, jakiego klienta reprezentują, a już na pewno nie wtedy, gdy rekrutacja ma charakter poufny. Mimo to warto naciskać na rozmówcę, aby przynajmniej przybliżył, o jaką firmę może chodzić. W końcu od tego także będzie zależeć Twoja decyzja, jeśli np. motywacją do zmiany pracy jest dla Ciebie prestiż pracodawcy.
To, że headhunter zadzwonił właśnie do Ciebie, już na starcie daje Ci dużą przewagę. Masz komfortową pozycję, którą warto wykorzystać do zdecydowanego przedstawienia swoich oczekiwań, przede wszystkim płacowych.
Standardem jest, że headhunterzy proponują gorsze warunki zatrudnienia niż te, na które zgodzi się ich klient. Wiedząc o tym warto dość twardo negocjować, a już na pewno w sytuacji, gdy jesteś dość rzadkim specjalistą i masz świadomość swojej wartości na rynku pracy.
Nie daj sobie narzucić terminu, który kompletnie Ci nie odpowiada, pamiętając o swojej mocnej pozycji negocjacyjnej. Okaż to również poprzez wyznaczenie takiego terminu spotkania, który jest dla Ciebie optymalny i np. nie będzie wymuszać zwolnienia się z aktualnej pracy.