Wokół tytułowego tematu narosło mnóstwo mitów i półprawd. Wielu pracodawców słyszało, że nie ma możliwości wypłacania pensji w gotówce, co w niektórych sytuacjach może być pewnym utrudnieniem. Jak jest naprawdę? To już wyjaśniamy w naszym poradniku.
Od razu odpowiedzmy na postawione w tytule tego artykułu pytanie: tak, w Polsce jest możliwość wypłacania wynagrodzenia pracownikom w gotówce, jednak muszą być spełnione pewne warunki. Oto one:
Przy wypłacie wynagrodzenia w gotówce ważne jest, aby dokładnie dokumentować każdą transakcję. Pracownik powinien otrzymać pokwitowanie odbioru gotówki, na którym powinna znaleźć się kwota wypłaty, data oraz podpisy obu stron (pracownika i osoby wypłacającej).
Kodeks pracy określa terminy, w jakich wynagrodzenie powinno być wypłacane. Niezależnie od formy wypłaty, pracodawca musi przestrzegać tych terminów, aby nie narazić się na konsekwencje prawne.