Biuro to przestrzeń, w której spędzamy bardzo dużo czasu. Rozsądnie więc będzie zaplanować ją tak, aby pracowało nam się w niej wygodnie i efektywnie. Źle urządzone biuro zniechęca, by do niego przychodzić, co zawsze negatywnie odbija się na koncentracji. Teoretycznie wyposażenie biura nie powinno stanowić wielkiego problemu, ale w praktyce często okazuje się, że zapominamy o tych najbardziej przydatnych elementach. Dlatego krótko przypominamy, w które rzeczy warto zainwestować.
Oczywiście trudno jest jednoznacznie zinterpretować słowo „dobry”. Najlepiej więc będzie wybrać się do sklepu i przymierzyć do kilku foteli. Bardzo ważne jest, aby zapewnił on solidne podparcie dla kręgosłupa oraz nóg. Przykładowo: częstym błędem jest kupowanie fotela ze zbyt krótkim siedziskiem, przez co uda praktycznie wiszą w powietrzu, a to wzmaga zmęczenie i prowadzi do bólu w okolicy lędźwiowej.
Wygodne, czyli przede wszystkim idealnie dopasowane do krzesła oraz wzrostu pracującej przy nim osoby. Biurko powinno być na tyle wysokie, by było możliwe swobodne dosunięcie się brzuchem do samej jego krawędzi i przyjęcie wyprostowanej pozycji. Z tego powodu szczególnie godne polecenia są biurka o regulowanej wysokości. Zwracamy również uwagę na powierzchnię blatu roboczego, która musi być dobrana pod kątem specyfiki pracy – przykładowo większe biurko będzie potrzebne osobie, która chce ustawić na nim drukarkę i spory monitor zewnętrzny.
Często pomijany, a niezwykle przydatny element w każdym biurze. Podkładka oczywiście ma za zadanie chronić podłogę przed uszkodzeniem w wyniku korzystania z fotela lub krzesła biurowego. Stosujemy ją również na wykładzinę, by uniknąć problemu tworzenia się dziur czy nieestetycznych przetarć.
Nie jest może niezbędny, za to warto go polecić osobom, które pracują przy biurku 7-8 godzin dziennie – najczęściej bez dłuższej przerwy. Podnóżek minimalizuje ból kręgosłupa i nóg, ułatwiając zachowanie prawidłowego krążenia krwi. Jest też bardzo wygodny, choć nie zapominajmy, że nie rozwiązuje wszystkich problemów związanych z chociażby przyjmowaniem nieprawidłowej pozycji na krześle.
Nawet w małej, początkującej firmie z czasem zaczną się piętrzyć różnego rodzaju dokumenty – chociażby faktury, umowy etc. Dobrze będzie je posegregować i przechowywać w jednym miejscu, by utrzymać porządek i móc je szybko odnaleźć np. w razie kontroli skarbowej. Dlatego regał powinien być jednym z pierwszych zakupów do biura.