Jak dobry pracodawca dba o swój zespół?

Antoni Kwapisz
17.09.2020

Bycie dobrym pracodawcą jest mocno ogólnikowym stwierdzeniem, które może być interpretowane na wiele różnych sposobów. Istnieją jednak dość uniwersalne wartości, jakimi cechują się świetni pracodawcy, mający szacunek u pracowników, cieszący się dobrą opinią w branży i po prostu lubiani. Chcesz za takiego uchodzić? W takim razie w pierwszej kolejności zacznij dbać o swój zespół. Oto, co powinieneś robić każdego dnia.

Inwestuje w rozwój pracowników

Chodzi tutaj oczywiście o rozwój zawodowy, który ma dziś ogromne znaczenie dla dużej grupy pracowników – przede wszystkim należących do młodszego pokolenia. Pracodawcy często niesłusznie obawiają się, że inwestycja w kompetencje pracowników się im w żaden sposób nie zwróci, bo nigdy przecież nie wiadomo, czy podwładni nie postanowią nagle zmienić pracy. Nie należy do tego tak podchodzić. Inwestując w pracowników tak naprawdę inwestujesz w konkurencyjność firmy, a także pracujesz na wizerunek atrakcyjnego pracodawcy.

Szuka liderów we własnym zespole

Dobry pracodawca wierzy we własnych ludzi i w pierwszej kolejności stara się szukać naturalnych liderów w swoim zespole. Jeśli potrzebuje managera, to zacznie od przeanalizowania kwalifikacji tych osób, które już u niego pracują. Wie, że awans jest świetnym narzędziem motywacyjnym – również dla tych osób, które go nie dostały, ale mają na to szansę w przyszłości. Wie też, że zatrudniając kogoś z zewnątrz natychmiast osłabi morale w zespole.

Nie krytykuje na oczach innych

Konstruktywna krytyka jest naturalnym prawem pracodawcy, który przecież utrzymuje swoich pracowników i może od nich wymagać więcej. Nigdy jednak nie powinieneś sobie pozwalać na krytykowanie podwładnych w obecności innych osób. Działa to demobilizująco i może spowodować, że pracownicy przestaną Ci ufać. Stąd już tylko krok do utracenia najbardziej wartościowych osób.

Stawia akcent na dobrą atmosferę w miejscu pracy

Atmosferę można wypracować nie tylko dobrymi pensjami i benefitami. Przede wszystkim trzeba tutaj zadbać o jasne zasady, które są zrozumiałe dla wszystkich i przestrzegane na każdym poziomie – również managerskim i właścicielskim. Reaguj na wszelkie zachowania, które mogą psuć atmosferę w zespole. Nie zapominaj o chwaleniu pracowników, gdy na to zasługują.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.