Wiele osób ma zadatki na lidera, natomiast nie do końca potrafi się zaprezentować od tej strony, przez co latami tkwi na niższych stanowiskach i nie obejmuje kierownictwa w zespole. Jeśli masz podobnie, to skorzystaj z naszych wskazówek. Dowiedz się, jak pokazać swoje zdolności przywódcze w pracy.
Gdy tylko pojawia się jakiś problem, to od razu podejmuj inicjatywę jego rozwiązania. Szukaj sposobów na poradzenie sobie z daną sytuacją, zamiast jeszcze ją pogarszać – to odróżnia liderów od szeregowych pracowników. Proaktywność z pewnością zostanie dostrzeżona przez Twoich przełożonych.
Jeśli masz fachową wiedzę i doświadczenie, to nie wahaj się przed udzielanie wsparcia i doradztwa mniej doświadczonym kolegom. Taka postawa wykreuje Cię na naturalnego lidera zespołu, co prędzej czy później zostanie zauważone przez kierownictwo firmy.
Zdolność do jasnego wyrażania swoich oczekiwań, potrzeb czy pomysłów na rozwój organizacji, to jedne z kluczowych cech lidera. Udzielaj rzeczowego, wartościowego feedbacku swoim przełożonym, przygotowuj wyczerpujące raporty, instruuj współpracowników, a taka postawa z pewnością wykreuje Cię na kandydata do kierowania pracami zespołu.
Liderzy często muszą podejmować trudne decyzje. Pokaż, że jesteś w stanie dokonywać wyborów, nawet czy zwłaszcza w sytuacjach stresowych, kiedy nikt inny nie chce brać na siebie odpowiedzialności.
Umiejętność rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny jest ważną cechą lidera. Działaj jako mediator w sporach i staraj się znajdować rozwiązania korzystne dla wszystkich stron.
Umiejętność budowania dobrych relacji i nawiązywania wartościowych kontaktów to cechy przywódcze, które musi prezentować każdy lider. Staraj się być w centrum ważnych wydarzeń w firmie, uczestnicz w spotkaniach dla pracowników, daj się zauważyć, zabieraj głos, gdy masz coś mądrego do powiedzenia – w ten sposób na pewno zostaniesz zapamiętany przez osoby decyzyjne w organizacji.