Jak zachowywać się na imprezie firmowej, by nie narazić się na nieprzyjemności w pracy?

Maciej Piwowski
19.08.2019

Mnóstwo firm inwestuje dziś w szeroko pojętą integrację zespołu. Wzmacnianie więzi między pracownikami jest bardzo ważne, ponieważ gwarantuje efektywną realizację projektów i dobrą atmosferę, co z kolei przekłada się na zadowolenie z pracy i buduje pozytywną opinię o pracodawcy. Podstawowym sposobem integrowania zespołu jest regularne organizowanie imprez firmowych. Właśnie szykujesz się do pierwszej takiej imprezy w swoim zawodowym życiu? Sprawdź, jak się na niej zachowywać.

Ostrożnie z alkoholem

Trudno zacząć od czegokolwiek innego, skoro na praktycznie każdej imprezie firmowej alkohol leje się strumieniami. Jeśli wiesz, że masz słabą głowę, to koniecznie uważaj, aby nie przesadzić z procentami. Alkohol ośmiela, ale też powoduje, że zaczynamy robić głupoty. Nie chcesz chyba dowiedzieć się później, że w stanie solidnego upojenia zwyzywałeś przełożonego czy zalałeś drogi garnitur właściciela firmy.

Odpowiedni strój

Pamiętaj o bardzo ważnej, życiowej zasadzie: jeśli nie wiesz jak się zachować, to najlepiej zachowuj się przyzwoicie. Świetnie pasuje ona właśnie do dylematu związanego z tym, jak ubrać się na imprezę firmową. Obecnie bardzo często w zaproszeniach można znaleźć informację, że obowiązuje strój nieformalny. Uważaj jednak, aby jej źle nie zinterpretować. „Strój nieformalny” to nie szorty, klapki i hawajska koszula. Chodzi tutaj raczej o styl casual lub smart casual – ten drugi jest bardzo bezpieczny, ponieważ będziesz wyglądać zarówno elegancko, jak i dostatecznie luźno, by nie dorobić się opinii sztywniaka.

Nie spóźnij się

Wspominamy o tym pro forma, ponieważ punktualność powinna być elementarną cechą każdego pracownika. Nie zapominaj, że choć zostałeś zaproszony na imprezę, to nadal będziesz w kręgu stricte firmowym. Dlatego lepiej przyjdź trochę wcześniej, aby pokazać, że traktujesz pracodawcę poważnie. No i nie ominą Cię „super ważne” przemówienia.

Z partnerką/partnerem czy bez?

To już zależy od tego, jaka zasada obowiązuje podczas konkretnej imprezy firmowej. Generalnie jest tak, że jeśli na zaproszeniu nie ma wzmianki o osobie towarzyszącej, to przychodzimy solo. Ewentualnie możesz podpytać w dziale HR, czy istnieje możliwość przyprowadzenia drugiej połowy. Nigdy nie rób tego wedle własnego widzimisię, by nie doprowadzić do kłopotliwej sytuacji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.