Przechodzisz do konkurencji? Tego nigdy nie rób byłemu pracodawcy!

Maciej Piwowski
31.01.2022

Jest wiele powodów, dla których pracownicy decydują się przejść do konkurencyjnej firmy. Najczęściej chodzi o wyższe wynagrodzenie, ale także lepsze warunki pracy czy większy prestiż nowego pracodawcy. Niezależnie od tego, dlaczego Ty zdecydowałeś się zmienić front, powinieneś pamiętać o podstawowych zasadach biznesowej kultury. Sprawdź, czego nigdy nie powinno się robić byłemu pracodawcy po przejściu do konkurencji.

Nie obgaduj byłego pracodawcy w obecności aktualnego

Takie zachowanie nie tylko świadczy o niskim poziomie kultury, ale też może być dla Ciebie bardzo szkodliwe – zwłaszcza na dłuższą metę. Postaw się w sytuacji obecnego pracodawcy, który słyszy od Ciebie, że poprzedni był taki i owaki. Czy nie sądzisz, że będzie obawiać się podobnego traktowania w momencie, gdy znów postanowisz zmienić pracę? No właśnie.

Obgadywanie byłego pracodawcy jest złą taktyką i wcale nie umocni Twojej pozycji w obecnej firmie – wprost przeciwnie. Nowy szef nigdy nie zaufa takiemu pracownikowi i na pewno nie będzie go wtajemniczać w kluczowe firmowe sprawy.

Nie wykradaj tajemnic firmowych

Takie postępowanie jest nie tylko nieeleganckie, ale też może być uznane za przestępstwo gospodarcze! Jeśli znasz różne tajemnice handlowe poprzedniego pracodawcy, to jesteś zobowiązany, aby zachować je dla siebie. W szczególności dotyczy to różnego rodzaju patentów, unikalnych technologii czy wiedzy na temat klientów.

Nie wyciągaj byłych klientów

Choć może się to wydawać idealnym sposobem na zabłyśnięcie w oczach nowego pracodawcy, to jednak zabieranie klientów z poprzedniej firmy jest w bardzo złym guście. Może to świadczyć o tym, że nie masz na tyle kreatywności, aby pozyskać zupełnie nowych klientów. W dodatku od razu postawisz byłego pracodawcę w bardzo trudnej pozycji, co na pewno zostanie Ci zapamiętane – a pamiętaj, że palenie za sobą mostów w karierze jest fatalnym posunięciem.

Nie szkaluj byłego pracodawcy w rozmowach z klientami

Obgadywanie byłego pracodawcy i zniechęcanie do niego klientów, o których starają się konkurencyjne firmy, to bardzo zły pomysł. Paradoksalnie możesz nie osiągnąć zamierzonego efektu w postaci pozyskania nowych klientów, ale od razu ich stracić, ponieważ wielu z nich może uznać, że jesteś osobą niesolidną i niegodną zaufania.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.