Służbowy telefon od zawsze był jednym z marzeń pracowników i symbolem prestiżu. Po latach się to oczywiście zmieniło, ponieważ praktycznie każdy ma już własny telefon, a opłaty za rozmowy i SMS-y są bardzo niskie. Mimo to nadal mało który pracownik odmówi przyjęcia „prezentu” w postaci służbowego telefonu bez żadnych limitów. Czy to rzeczywiście taki dobry pomysł? Poznaj plusy i minusy posiadania firmowej komórki.
Posiadanie telefonu służbowego jest bardzo wygodne, a dodatkowo świadczy o tym, że firma wiąże z pracownikiem pewne plany, ufa mu i docenia jego pracę. Przedsiębiorstwo bardzo niskim kosztem zaspokaja podstawową potrzebę pracownika i „kupuje sobie” jego wdzięczność. Z punktu widzenia zatrudnionego taki bonus także ma wiele zalet.
Nie oszukujmy się – firmy nie rozdają służbowych telefonów dlatego, że są takie hojne. Jest to po prostu kolejne narzędzie pracy, ale także rodzaj mobilnej smyczy. W umowie przekazania sprzętu bardzo często znajdują się zapisy jasno określające, do jakich celów może być wykorzystywany telefon służbowy. Pracodawcy np. informują, że za prywatne rozmowy pracownik będzie ponosić opłaty. Zdarzają się również blokady na korzystanie z mediów społecznościowych.
Biorąc to pod uwagę posiadanie telefonu służbowego nie jest wcale takim idealnym rozwiązaniem. O jakich wadach warto jeszcze pamiętać?
Posiadanie telefonu służbowego nie jest zatem pozbawione wad. Największą z nich jest odwieczny dylemat: czy mam obowiązek odebrać telefon od szefa po wyjściu z biura lub będąc na urlopie? To spory problem, który może rzutować na relacje z rodziną.